free counters

Motorul cu apa

   Apa. Este cea mai abundenta compozitie chimica de pe planeta noastra. Ocupa trei sferturi din suprafata uscatului. Apa inseamna viata si intretine viata fie ea de origine animala sau vegetala. Apa asa cum stie toata lumea este compusa din doi atomi de hidrogen si unul de oxigen. Oxigenul este deasemenea vital pentru viata iar in compozitie cu hidrogenul ne ofera acest miracol al vietii. Hidrogenul este cel mai abundent element chimic din univers, peste 90%. El este cel responsabil de exploziile si arderile care se produc in stele cum este si cazul Soarelui din sistemul nostru solar. Gratie acestui element chimic (hidrogenul) avem caldura si lumina. Dar mai presus de toate il avem pe DUMNEZEU cel care cu mare generozitate a alcatuit si a calculat locul fiecarui element in aceste macro si micro sisteme. Acum acestea fiind spuse, va invit sa intram in tema noastra care trateaza despre motorul cu apa. Oricine nu numai ca a vazut o masina dar a si circulat intruna din aceste minuni ale timpurilor noastre. Din cate stim toate au nevoie de un combustibil pentru a functiona. In marea lor majoritate acestia sunt cunoscuti ca si combustibili fosili, adica petrol si derivatele acestuia. Hidrocarburile asa cum mai sunt cunoscute au in compozitie hidrogen,carbon plus alte elemente chimice, care nu intram in detalii aici. Deci, cel care sta la baza functionarii motorului cu explozie este hidrogenul, dar prin ardere implica si arderea celorlalte elemente chimice din compozitie si sunt eliminate in atmosfera o multime de gaze toxice. Acelasi hydrogen il gasim si in apa unde prin natura sa nu contine nici un alt element toxic sau perturbator. Si pe deasupra exista din belsug. Acum o sa-mi spuneti, bine dar apa nu arde si apoi cum o sa scoatem hidrogenul din ea? Nimic mai simplu aplicand procesul de hidroliza, adica electroliza apei. Ce-o mai fi si asta ma intrebati? Introducand doi electrozi in apa si alimentandu-i cu, curent continuu de la o baterie auto de exemplu se obtine separarea moleculei de apa in hidrogen si oxigen. La suprafata apei vor iesii niste bule de gaz care este un amestec de hidrogen si de oxigein. Acest gaz arde perfect si prin ardere reformeaza molecula de apa 100% nepoluant. Acest gaz este cunoscut si ca gaz Brown sau HHO. Unii dintre pionierii acestui tip de motor au platit cu viata iar altii au fost ocultati ochilor nostrii. Acum vre-o patruzeci de ani un spaniol facea demonstratii cu o motoreta, care mergea cu apa, prin toata Spania. Dar din pacate a disparut fara urma si nimeni nu a mai auzit vreodata de el. Numele lui merita toata cinstea si respectul nostru. Se chema Arturo Estevez Varela. Cam tot pe atunci aparea si inventia unui filipinez, Daniel Dingel, care a avut norocul sa supravietuiasca pana in zilele noastre dar sa ramana in anonimat. Un alt inventator pe numele de Stanley Meyers fost cercetator la NASA, a platit cu viata pentru inventia sa. In timpul unei mese luate la un restaurant a fost otravit. Aceasta se intampla in anul 1998. Inventia sa este una dintre cele mai cunoscute in internet la ora actuala si acest fenomen ia amploare zi dupa zi. Din ceea ce cunosc am avea si doi romani care au realizat acest motor si unul il are patentat iar principiul de functionare este unul diferit de cel al hidrolizei. Unui electrod incins la incandescenta i se pulverizeaza apa printr-un injector iar la contactul direct apa se vaporizeaza si isi mareste volumul ceea ce pune in miscare pistoanele masinii. Eu cred insa ca se produce o separare a moleculei de apa urmata de o explozie. Si argumentez asta prin faptul ca oricine a facut la viata lui un gratar si din cand in cand se mai aprind carbunii de la grasimea cazuta si ca sa-i stingem aruncam putina apa pe flacara iar in acel moment se produce o explozie de mici dimensiuni care este produsa de descompunerea instantanee a apei in contact cu temperatura ridicata a carbunilor. Ideea aceasta o aveam in cap de prin anii 80. Ma bucur ca a putut fi pusa in practica si pe deasupra de un roman dar ma intristeaza faptul ca mafia petrolului inca se impune. Dar am convingerea ca intr-o zi v-om invinge si nu pare sa fie prea departe acea zi. Exista de asemenea motorul cu hidrogen, si in Islanda cea mai curata tara din lume este foarte utilizat dar acesta nu este motorul cu apa. Avantajele lui sunt 100% ecologic, iar dezavantajele sunt costul hidrogenului plus pericol de explozie a buteliei de hidrogen (acesta este o bomba pe roti). Motorul cu apa produce doar pentru consumul imediat si nu stocheaza vre-o cantitate de hidrogen.
Acestea fiind spuse vom incerca sa intram in amanunte si sa vedem cum putem realiza acest tip de motor. Pentru realizarea aparatului de hidroliza sunt necesare placute din tabla inoxidabila, montate in paralel si izolate intre ele prin saibe de plastic. Nu exista o schema standard si aici fiecare poate experimenta prin diverse aranjamente ale configuratiei pachetului de placi inoxidabile. Este clar ca una dintre placi se va alimenta la polul "+" iar cealalta la cel "-" al bateriei auto. Practic avem un condensator la care dielectricul este apa. Acest tip de condensator se poate conecta in paralel, serie, sau serie-paralel. Dupa diferite incercari si teste eu am optat pentru o combinatie serie-paralel. Modelul meu este format din placute de 10 x 5 cm conectate in urmatoarea varianta: prima placuta la "+" urmatoarele 4 placute sunt neutre iar ultima la "-", 12V curent continuu. +NNNN-. Prin aceasta se obtine o cadere de tensiune intre placi de 2V si ceva practic tensiunea de baza se divide la numarul de spatii dintre placi. Iar odata cu aceasta scade si consumul de curent dar si productia de hidrogen. O sa ma intrebati atunci la ce imi foloseste aceasta? Printr-o aplicare directa + - de 12V productia este mai mare dar si mai precipitata ceea ce duce la fierberea apei lucru care nu are un efect pozitiv. Eu am obtinut un consum de 0,25A fata de 7-8A in conexiune directa. Atunci cu aceasta formula care are o productie mai lenta dar fara incalzirea apei vreau sa o multiplic cu "n". Adica +NNNN-NNNN+ ...... NNNN-. Va trebui sa avem un pachet destul de consistent pentru rezultate bune ceea ce se pare ca a utilizat filipinezul Daniel Dingel. Pentru moment aceasta este ideea de baza, mai multe detalii pe masura ce avansez cu experimentul si va promit ca o sa vin si cu imagini sau chiar video. Sa stiti un lucru, rezultate bune se obtin de la un consum de curent superior a 20 de amperi.
                                                                      va urma